Lämna sidan

Fempowerment vill hälsa alla kära medlemmar välkomna till årsmötet 2019.

Lördagen den 13 april 2019 kl. 16.00-17.00 på Fempowerments kansli på Strandbergsgatan 12 i Stockholm. (Blå T-bana, hållplats Stadshagen, uppgång Hornsberg.)

Årsmötet är ett mycket bra tillfälle att träffa andra medlemmar, att finna gemenskap och engagera sig i Fempowerments framtid. Tillsammans går vi igenom året som gått, bestämmer inriktningen för Fempowerments verksamhet, beslutar om årets verksamhetsplan och väljer nya ledamöter till valberedningen. Valberedningen har en viktig och central roll i en ideell förening. Valberednings främsta arbetsuppgift är att ge förslag till nya ledamöter till styrelsen och till revisorer.

Vill du nominera någon till Fempowerments valberedning? Är du själv intresserad av att sitta i valberedningen? Toppen!

Hur nominerar du?
Du kan nominera dig själv eller någon annan (personen ska då vara informerad att den är nominerad). Glöm inte ange kontaktuppgifter till den du nominerar (namn och telefonnummer eller e-postadress). Skicka nomineringen till styrelsen@fempowerment.se.

Som ledamot i valberedningen förväntas att en:
– Delar Fempowerments värdegrund, är engagerad och har tid.
– Deltar aktivt i valberedningens arbete, med möten och eventuell utbildning i valberedningsarbete.
– Ledamöter ska vara rasifierade kvinnor/ickebinära.

Det går bra att anmäla till sig årsmötet genom att mejla till info@fempowerment.se. Anmäl dig senast den 10 april.

Översätt